~QASRINA~

~QASRINA~

Wednesday 30 March 2011

~Berakhir nyer satu PENANTIAN 2~

Seperti psngn2 lain yg inginkn cahayamata sbgai penyeri rmhtga..begitu jga lah dgn kami...Perkhawinan kami menjangkau usia 4thn ketika aku mula mdapatkn rwtan di pakar O&G hospital sg buloh, yg mana pd waktu itu aku kgguran di peringkat awal khmilan...bgmana pon aku di sahkn sihat n tdk mempunyai sbrang mslh untuk mengandong..mungkin mmg rezeki ku n suami lambat...namun doktor pakar yg merawat ku ttp memberikn pil kesuburan (clomid) untk membantu mempercepatkn lgi rwtn n proses kehamilan berlaku..pd circle pertama, iaitu cubaan 3 kali yg pertama tdk mnampakkn hasil..namun aku ttp mneruskn usaha..pd circle ke-2, alhdlah pada percubaan pertama aku HAMIL..!!! dn mungkin jga sudah smpai rezeki kami untuk memperolehi cahayamata sndri...syukur YA ALLAH...

yg kelakar nyer aku hnya membuat urine test sndri di rumah..yer lah dh hmpir 5thn brkhawin msh blom di kurniakn ank..aku n suami dh mls nk mghrap...ketika ujian mnjukkn 2 line (+ve)..aku t.menung n t.diam skjap..btol ker ape yg aku tgok ni.?!!! aku bgtau pd suami, reaksi suami sme lah mcm aku..bkn x gmbra..tp xnak tlalu mghrap..tkot kecewa!! mlm tu gak suami bwk aku pg klinik di saujana utama (KLINIK DR ROZITA) utk mgsahkn kehamilan ku...stlh doktor scan, confirm lah aku mgandong..!!! ketika itu usia kndngn 6mngu (tarikh keramat tu xkan aku lupe smpai hari ini: 20/5/2008, iaitu beberapa hari slps hari lahir ku yg ke-25..kira hadiah ulang thn yg paling beharga lah ni!) ..dn aku di jangka akn mlhirkn pd bln JANUARY 2009.

Namun kegembiraan yg kami rasai ttp jga di uji...ikuti smbungan nyer nti yer...jgn lupe utk trs mgikuti ksh sy ni.....

No comments:

Post a Comment